Show me an example Shelter Over The Head: Rumah baru mampu-milik sekitar Klang, Shah Alam, Kuala Langat - Prospek
Apa kesan pembukaan SKVE seksyen 2 pada prospek pembangunan Kuala Langat?

Tuesday 6 March 2012

Rumah baru mampu-milik sekitar Klang, Shah Alam, Kuala Langat - Prospek




Kawasan panas hartanah Malaysia adalah di seluruh Lembah Klang, Melaka, Johor dan Pulau Pinang.

Lembah Klang adalah kawasan dimana perdagangan dan pusat-pusat perniagaan utama Selangor dan KL ditumpukan. Klang, Shah Alam, Subang, Petaling Jaya, Greater KL, Kajang dan Rawang jatuh di bawah Lembah Klang.

Untuk mereka yang tinggal di Selangor / Lembah Klang; jika anda masih belum beli rumah pertama, jika anda mampu dan layak untuk mendapatkan pinjaman, jika anda telah menemui rumah citarasa anda, jangan tunggu lagi, beli rumah itu sekarang.

Harga rumah teres satu tingkat dan dua tingkat di bawah kategori mampumilik dan harga sederhana di sekitar Klang dan Shah Alam akan terus meningkat. Tanah untuk pembangunan di kawasan ini semakin berkurangan. Fenomena ini tidak hanya berlaku kepada rumah rumah di Klang dan Shah Alam dalam categori hartanah kawasan panas. Perkara sama juga berlaku kepada harga rumah teres setingkat dan dua tingkat di sekitar Kuala Langat seperti di Sijangkang, Jalan Kebun Baru, Jenjarom dan Banting, tapi pada kadar peratusan yang lebih kecil.

Saya kongsi nasihat yang diterima tentang pelaburan hartanah - Satu cara yang pasti dapat keuntungan dalam hartanah adalah dengan membeli hartanah tersebut dan tinggal di sana selama 10 hingga 15 tahun, dan lepas itu jual pada harga yang sudah meningkat. Siapa yang rugi jual rumah mereka di kawasan yang disebut diatas yang dibeli 10 hingga 15 tahun lepas? Dan ada siapa yang tak rugi menjual kereta mereka yang dibeli satu atau dua tahun lepas?

Nasihat di atas memang wajar diberi pertimbangan mendalam oleh mereka yang masih belum memilki rumah sendiri.




Popular Posts