Show me an example Shelter Over The Head: New housing projects at Kuala Langat and South Klang Valley Expressway (SKVE) / Projek perumahan baru di persekitaran daerah Kuala Langat dan Lebuhraya SKVE
Apa kesan pembukaan SKVE seksyen 2 pada prospek pembangunan Kuala Langat?

Sunday 28 August 2011

New housing projects at Kuala Langat and South Klang Valley Expressway (SKVE) / Projek perumahan baru di persekitaran daerah Kuala Langat dan Lebuhraya SKVE





1.  Buying new houses at Johan Setia, Sijangkang, Kampung Jalan Kebun, Kampung Kebun Baru, Teluk Panglima Garang, Jenjarum, Banting : Buy now or later?

2. South Klang Valley Expressway (SKVE) with stretch that link Putrajaya to Saujana Putra, Tanjung Dua Belas, Teluk Panglima Garang will be completed in 2011. The final stretch will connect to Carey Island ( Pulau Carey ) and West Port ( Pulau Indah ). When this is completed, there will a direct link from Putrajaya to West Port in Port Klang. There will be links between the booming towns along the stretch of this highway. Travel will be convenient and travel time cut short. This accessibility factor will definitely add premium to the house value in the surrounding housing development.

3. Will the price at Taman Satria, Teluk Panglima Garang at RM149,000.00 be lower next year if  you don't buy now, assuming you do need a house and intend to buy one?

4. This was the same question asked by prospective house buyers on Taman Kebun Melur at Kampung Batu Tujuh Jalan Kebun, Shah Alam. Selling price was at RM155,000.00 during the official launch in February 2011. At this point in time, it is valued at RM173,00.00.

5. Due to the fact that " Taman  Satria Rumah Teres Satu Tingkat " at Jalan Tanjung, Kampung Batu 10 Kebun Baru being at an established resident area with three housing development  ( i.e Taman Desa Impian, Taman Satria Semi-D and terrace house ) surrounding it, plus the scarcity of land in the area and rising construction cost, the price of the houses stand a solid chance of not BEING less than RM149,000, come next year!

6. Of course, the opinion in this posting is strictly my personal one.

....................
....................
....................

 1. Membeli rumah baru di Johan Setia, Sijangkang, Kampung Jalan Kebun, Kampung Kebun Baru, Teluk Panglima Garang, Jenjarom, Banting : Beli sekarang! Mengapa tidak?

2. Adakah harga rumah baru di Taman Satria, Teluk Panglima Garang pada RM149,000.00 akan jadi lebih rendah kalau saya tak beli sekarang dan tunggu sampai tahun depan? Adakah lokasi projek perumahan baru itu bagus?

3. Taman Satria memang sudah mempunyai taman tamam lain disekelilingnya seperti Taman Desa Impian, Taman Satria rumah satu tingkat berkembar dan Taman Satria rumah teres ( fasa lama )

4. Taman Satria rumah teres setingkat ini berdekatan dengan Lebuhraya SKVE akan menjadikan perjalanan pergi balik kerja lebih senang dan cepat untuk mereka yang bekerja di Shah Alam, Subang, PJ, Puchong ataupun Pulau Indah, Pelabuhan Klang.

5. Pembangunan pesat di taman taman perumahan baru di persekitaran Lebuhraya SKVE seperti di Teluk Panglima Garang, Jenjarom dan Banting akan mengurangkan tanah untuk perbangunan rumah, sekaligus akan menaikan harga tanah dan rumah pada keseluruhannya.

6. Ini terjadi pada harga rumah di persekitaran Kampung Jalan Kebun : sebagai contoh ; harga perlancaran rumah baru di Taman Kebun Melur adalah RM155,000 pada bulan February 2011 dan harga penilaian sekarang adalah RM173,000.00. 

7. Mungkinkah perkara sama akan berlaku pada harga rumah baru di persekitaran Kampung Kebun Baru, Sijangkang dan Kampung Batu Sembilan dan Sepuluh Kebun Baru pada lokasi yang bagus? Untuk harga rumah baru tahun depan lebih rendah dari tahun ini adalah tipis sekali!!

8. Kandungan posting ini adalah pendapat saya sendiri, seperti dengan posting lama dan yang akan datang : ia tidak ada kena mengena dengan syarikat yang saya wakili secara langsung atau tidak langsung.







Popular Posts